Δημοσιεύθηκε την Σχολιάστε

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Συμβουλές για τους επίδοξους παρασκευαστές αλλά και τους εν δυνάμει καταναλωτές

πρωτοσέλιδο-
Featured Video Play Icon

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Τί θα πρέπει να έχω πάντα στο μυαλό μου?

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Αγορά τροφίμων έχει κατακλισθεί από πληθώρα διαφόρων τύπων ροφημάτων και ποτών.

Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των ποτών παρασκευάζεται από μεγάλες εταιρίες.

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό –
Πολλοί άνθρωποι πάνε στις υπεραγορές και προμηθεύονται ένα σωρό ποτά τα οποία είναι παρασκευασμένα από νερό στο οποίο έχουν προστεθεί χαμηλής ποιότητας σάκχαρα, στο οποίο έχουν προστεθεί σταθεροποιητές, πολλές χρωστικές ουσίες, στο οποίο έχουν προστεθεί συντηρητικά, ενίοτε έχει προστεθεί και αλκοόλ, και, σε όλο αυτό το μείγμα έχει προστεθεί με τεχνητό τρόπο και CO2. H κατανάλωση αυτών των ποτών μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση παχυσαρκίας, διαβήτη, και πολλών άλλων παθήσεων.

Ένας από τους κύριους σκοπούς αυτών των εταιριών είναι να παρεμποδίσουν την είσοδο νέων παρασκευαστών (δηλαδή νέων προϊόντων) στην Αγορά.

Έτσι, εύλογα, σε πολλούς μικρούς παρασκευαστές οικοτέχνες, αρχικά, γεννάται το ερώτημα:

΄΄Με ποιό τρόπο θα ανταγωνιστώ αυτές τις εταιρίες?΄΄

΄΄Πώς θα πείσω τους καταναλωτές να επιλέξουν το δικό μου προϊόν?΄΄

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό –
Στην περίπτωση δε των συσκευασμένων χυμών, υπάρχουν εταιρίες οι οποίες προσθέτουν τεχνητά παρασκευασμένες χρωστικές ουσίες για να αυξήσουν τόσο την διάρκεια ζωής του προϊόντος όσο και τα κέρδη τους.

Βέβαια, στην συνέχεια, ο παρασκευαστής οικοτέχνης θα πρέπει να απαντήσει και σε άλλα αμείλικτα ερωτήματα, όπως, για παράδειγμα:

΄΄Σε τί είδους καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να απευθυνθώ?΄΄

΄΄Με ποιό τρόπο θα προβάλλω το προϊόν μου?΄΄

Με ποιό τρόπο θα εισέλθω στην Αγορά? Ποιά είναι η καλύτερη πρακτική η οποία ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά της επιχείρησής μου? Πώς θα επιτύχω την μέγιστη αποτελεσματικότητα?
Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Με ποιό τρόπο θα διαφοροποιηθώ? Πώς θα αναδείξω τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προϊόντος μου?

Έχουμε αναφέρει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία μιάς οικοτεχνικής επιχείρησης είναι η διαφοροποίηση του παραγομένου προϊόντος σε σχέση με τα αντίστοιχα βιομηχανικά προϊόντα τα οποία βρίσκονται στα ράφια των υπεραγορών.

Δείτε: Να πώς να εγκαταστήσετε και να λειτουργήσετε την Επιχείρησή σας – Μέρος 2ο

Σε ποιά κατεύθυνση, λοιπόν, θα μπορούσε να κινηθεί ένας οικοτέχνης, εάν αυτός ήθελε να φτιάξει ένα διαφοροποιημένο προϊόν?

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό –
Τί σημαίνει ότι ένα προϊόν είναι διαφοροποιημένο? Προσθέτω λίγη ρίγανη ή λίγο θυμάρι και φτιάχνω νέα προϊόντα? Σήμερα οι σοβαρές βιομηχανίες συντηρούν Τμήμα Έρευνας το οποίο είναι στελεχωμένο από εξειδικευμένο προσωπικό. Έτσι, νέα και εν πολλοίς εμπορικά επιτυχημένα προϊόντα έρχονται διαρκώς στο προσκήνιο. Με ποιό τρόπο ο οικοτέχνης παρασκευαστής θα κάνει την διαφορά?

Η κατανάλωση μιάς μεγάλης πλειοψηφίας των βιομηχανικά παρασκευασμένων ροφημάτων και ποτών τα οποία διατίθενται στις υπεραγορές έχει αποδεδειγμένα βλαπτική επίδραση στην υγεία.

Δείτε: Ποτά, χρωστικές, συντηρητικά και ζάχαρη – Ένας οικονομικός τρόπος να καταστρέψουμε την υγεία μας

Συνεπώς, ένας οικοτέχνης θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί με το να προσανατολισθεί στην παρασκευή ενός εξαιρετικά υγιεινού πόσιμου τροφίμου.

Το Σοκολατούχο ΄΄γάλα΄΄ διαφημίζεται συχνά από τις γαλακτοβιομηχανίες και απευθύνεται στα παιδιά και στον νεανικό πληθυσμό. Πολλές βιομηχανίες παρασκευάζουν αυτό το προϊόν από χαμηλής ποιότητας σκόνη γάλακτος. Επίσης, αυτό το προϊόν περιέχει πολλές συντηρητιικές ουσίες, αρωματικές ουσίες, σταθεροποιητές, και πολλή πολλή ζάχαρη. Η κατανάλωση τέτοιων προϊόντων επιβαρύνει την υγεία μας. Συνεπώς, εδώ, η λέξη γάλα θα πρέπει να συνοδεύεται από πολλά εισαγωγικά. Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι το νεανικό κοινό προτιμά την κατανάλωση αυτού του προϊόντος. Θα μπορούσε ένας παρασκευαστής να φτιάξει ένα Σοκολατούχο Γάλατο οποίο θα συνδύαζε και το επιθυμητό flavor αλλά και την θρεπτικότητα? Εσείς τί λέτε?
Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Τί χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει ένας επίδοξος παρασκευαστής?

Βέβαια, η δημιουργία ενός διαφοροποιημένου προϊόντος, (το οποίο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών) μπορεί να μην είναι και μια τόσο εύκολη υπόθεση.

Συγκεκριμένα, για να μπορεί κάποιος να φτιάξει συνειδητά, ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό θα πρέπει να έχει πολλά προσόντα και δεξιότητες.

Τί είδους χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει ένας επίδοξος παρασκευαστής καινοτόμων προϊόντων? Ο ίδιος θα πρέπει να αναζητά γνώση, και να υποβάλλει τον εαυτό του σε συνεχή εκπαίδευση διευρύνωντας συνεχώς το γνωστικό του πεδίο. Σήμερα, υπάρχει πληθώρα σοβαρών επιστημονικών βιβλίων, τα οποία μπορούν να μάς βοηθήσουν να εξελιχτούμε.

Σίγουρα θα πρέπει να έχει βαθιά επιστημονική γνώση του αντικειμένου, αλλά, επίσης θα πρέπει ο ίδιος, για σειρά ετών, να είναι αποκλειστικά αφοσιωμένος στο έργο του.

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Ποιό μπορεί να είναι το αγοραστικό κοινό μου?

Έστω λοιπόν, ότι θα φτιάξω ένα ζυμωμένο νεωτεριστικό προ βιοτικό ποτό, το οποίο ενδιαφέρομαι να διαθέσω στο καταναλωτικό κοινό.

Σε ποιό καταναλωτικό κοινό θα προσανατολιστώ? Άνθρωποι οι οποίοι προσέχουν την υγεία τους και οι οποίοι περιστασιακά γυμνάζονται μπορεί να ενδιαφέρονται πραγματικά για ένα προβιοτικό ζυμωμένο ποτό.

Πού θα προσανατολιστώ? Σε ποιούς καταναλωτές θα απευθυνθώ?

Εγώ θα στοχεύσω σε ανθρώπους οι οποίοι ενδιαφέρονται για την υγειά τους.

Αυτοί οι άνθρωποι είναι ήδη υγιείς και όντας εν μέρη γνώστες, είναι ένθερμοι υποστηρικτές των υγιεινών σούπερ τροφών καθώς και γενικότερα ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Πόσο ΄΄ξεχωριστό΄΄ είναι το προϊόν μας? Πόσα οικονομικά μέσα διαθέτουμε ? Ένας οικοτέχνης παρασκευαστής θα πρέπει να αναπτύξει μια προσωπική επαφή με τους εν δυνάμει καταναλωτές. Βέβαια, η δημιουργία προσωπικών επαφών με το καταναλωτικό κοινό μπορεί να μην είναι μια τόσο εύκολη υπόθεση.

Συνεπώς, εγώ θα πρέπει να στοχεύσω σε ένα συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, μικρό σχετικά σε αριθμό, το οποίο είναι (μάλλον) απαιτητικό ως προς τα εδώδιμα προϊόντα τα οποία αγοράζει και καταναλώνει.

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Με ποιό τρόπο θα κάνω γνωστό το προϊόν μου?

Όσο μικρότερος είναι ο οικοτέχνης (αναφορικά με την ύπαρξη των μέσων) και όσο περισσότερο ΄΄ιδιαίτερο΄΄ είναι το προϊόν, τόσο περισσότερο θα πρέπει ο ίδιος να διαφοροποιηθεί από τις συνήθεις πρακτικές διαφήμισης και προβολής των μεγάλων εταιριών.

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό
Πολύ κακές συνθήκες υγιεινής στο αμελκτήριο και στο χώρο συλλογής γάλακτος. Μπορεί ένας τέτοιος παραγωγός να πείσει τους καταναλωτές ότι φτιάχνει ένα προϊόν ωφέλιμο για την υγεία? Εμείς θα πρέπει να έχουμε την ικανότητα να πείσουμε το καταναλωτικό κοινό απλά και μόνον με την ΄΄εικόνα΄΄ μας!

Τί θα πρέπει να κάνει?

Μια πρακτική θα μπορούσε να είναι η ανάπτυξη προσωπικής επαφής με τους εν δυνάμει καταναλωτές.

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Η εικόνα μου μπορεί να υποστηρίξει το προϊόν μου?
Yπάρχει πληθώρα σοβαρών επιστημονικών βιβλίων, τα οποία μπορούν να μάς βοηθήσουν να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας.

Αυτή η πρακτική, βέβαια, είναι υψηλού ρίσκου, και χρειάζεται προσοχή, διότι μπορεί να φέρει και τα αντίθετα αποτελέσματα.

Πέρα από το χάρισμα των δημόσιων σχέσεων, η σφυρηλάτηση μιας περισσότερο προσωπικής σχέσης με τους εν δυνάμει καταναλωτές, θα πρέπει να εδράζεται στην ύπαρξη μιας ΄΄λογικής΄΄ σχέσης ανάμεσα στον παρασκευαστή και στο προϊόν.

Τί εννοούμε?

Θα πρέπει η προσωπική μου εικόνα, η πορεία της ζωής μου, η φιλοσοφία δημιουργίας του προϊόντος, η επιχείρησή μου, κλπ., να μπορεί να υποστηρίξει αυτό το ΄΄ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ΄΄ προϊόν, και να πείσει του καταναλωτές να το αγοράσουν.

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό
Γενικά, ένας οικοτέχνης και παρασκευαστής τροφίμων θα πρέπει να είναι κοντά στην Φύση. Εάν θέλω να χρησιμοποιήσω τμήματα των φυτών, των δέντρων, των θάμνων, κ.λ.π., θα πρέπει να έχω μια πλήρη αντίληψη της χλωρίδας της περιοχής. Τί θα πρέπει να θυμάμαι? Οι πληροφορίες τις οποίες μπορούν να μού δώσουν οι ηλικιωμένοι αυτόχθονες κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής μπορεί να αποδειχτούν εξαιρετικά ωφέλιμες.
Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Τί είδους υπόστρωμα θα χρησιμοποιήσω?

Σε προηγουμένη παρουσίαση έχουμε αναφερθεί στο σημαντικό ρόλο του υποστρώματος όταν φτιάχνουμε ζυμωμένα προϊόντα.

Δείτε: Φτιάχνω ζυμωμένα τρόφιμα και ποτά – Να με τί θα ασχοληθούμε στον ιστότοπο fermentist.gr

Το υπόστρωμα αυτό μπορεί να είναι το γάλα, μπορεί να είναι το οινογλεύκος, ή το ζυθογλεύκος αλλά μπορεί να είναι, χυμοί φρούτων, και λαχανικών, ή εν μέρη, μπορεί να είναι και το εκχύλισμα διαφόρων βοτάνων και θεραπευτικών φυτών.

Διαχωρισμός ορού στο κεφίρ. Η ζύμωση του γάλακτος γίνεται με την χρήση ενεργών κόκκων του κεφίρ. Αυτός ο ορός μπορεί να αποτελέσει ένα από τα συστατικά ενός προβιοτικού ζυμωμένου ποτού.

Εγώ θα πρέπει να χρησιμοποιήσω ένα υπόστρωμα από το οποίο θα πάρω ένα εκχύλισμα πλούσιο σε μικροστοιχεία, βιταμίνες, μέταλλα, αλλά και πολύτιμα ιχνοστοιχεία.

Ακόμα καλύτερα θα είναι εάν χρησιμοποιήσω ένα υπόστρωμα από το οποίο θα πάρω ένα εκχύλισμα το οποίο έχει διαπιστωθεί επιστημονικά ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, ομαλοποιεί τον μεταβολισμό, προωθεί την νοητική λειτουργία αλλά και την αντιγήρανση.

  Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Τί είδους μικροοργανισμούς θα χρησιμοποιήσω?
Το παραδοσιακό, το αυθεντικό τυρί τσαλαφούτι ωριμάζει – ζυμώνεται σε ένα ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον, μόνον με την μικροχλωρίδα του περιβάλλοντος χώρου. Μπορεί μια μικρή ποσότητα από τον ορό διαχωρισμού αυτού του τυριού να αποτελέσει ένα από τα συστατικά τα οποία απαρτίζουν το ποτό μου?

Για να φτιάξει ένας επίδοξος παρασκευαστής ένα επιτυχημένο πρωτοποριακό προ βιοτικό ζυμωμένο ποτό θα πρέπει να έχει βαθιά γνώση των ειδών των μικροοργανισμών.

Επίσης, θα πρέπει ο ίδιος να έχει βαθιά γνώση του σε ποιές συνθήκες αυτοί οι μικροοργανισμοί αναπτύσσονται, ποιά σάκχαρα μπορούν και ζυμώνουν, ποιούς μεταβολίτες παράγουν, αλλά και πολλά άλλα.

Ένα ιδιαίτερο νεωτεριστικό προβιοτικό ζυμωμένο ποτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει πολύ υψηλούς πληθυσμούς από δεκάδες είδη ωφέλιμων και ευεργετικών οξυγαλακτικών αλλά και μη οξυγαλακτικών βακτηρίων.

Εδώ παρουσιάζεται μια γραφική απεικόνιση της ζύμωσης σακχάρων (sugar) από ένα ζυμομύκητα (yeast). Ως αποτέλεσμα αυτής της ζύμωσης, πληθώρα χημικών ουσιών θα δημιουργηθούν. Ορισμένες από αυτές τις ουσίες θα έχουν καταλυτική επίδραση στο flavor του τελικού προϊόντος.

Αυτοί οι μικροοργανισμοί μπορεί να προέχονται από ζυμωμένα γάλατα, όπως είναι το γιαούρτι, το γνήσιο, το αυθεντικό ξινόγαλα, το κεφίρ, ή από γαλακτοκομικά προϊόντα τα οποία ζυμώνονται αποκλειστικά από την αυτόχθονη μικροχλωρίδα.

Δείτε: Να πώς φτιάχνεται το γνήσιο, το αυθεντικό, το παραδοσιακό τυρί Τσαλαφούτι

Επίσης, ένα ξεχωριστό καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει και πληθώρα ωφέλιμων ζυμομυκήτων.

Άγριοι (wild) ζυμομύκητες υπάρχουν υπάρχουν στην επιφάνεια της ρόγας των σταφυλιών. Αυτοί οι ζυμομύκητες θα μεταφερθούν και στον μούστο. Με ποιό τρόπο μπορώ να αξιοποιήσω αυτούς τους μικροοργανισμούς?

Αυτοί οι ζυμομύκητες μπορεί να προέχονται από μούστο, από ένα οικιακά παρασκευασμένο κρασί, από οικιακά παρασκευασμένους μηλίτες, αλλά, και από οικιακά παρασκευασμένη μπύρα,

Φτιάχνω ένα νεωτεριστικό προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Διαιτητικές ίνες και εντερική μικροχλωρίδα

Αυτό το καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό μπορεί να περιέχει και διαλυτές και αδιάλυτες διαιτητικές ίνες.

Ποιό θα είναι το υλικό του δοχείου στο οποίο θα συσκευάσω το προϊόν μου? Θα χρησιμοποιήσω ένα γυάλινο μπουκάλι, διότι το γυαλί είναι το περισσότερο αδρανές υλικό συσκευασίας. Βέβαια, θα απαιτηθεί ένα σκουρόχρωμο υλικό συσκευασίας ώστε να περιορισθεί η φωτοοξείδωση, ειδικά εάν το ποτό μου περιέχει διαλυτές και αδιάλυτες διαιτιτικές ίνες.

Αυτές οι διαιτητικές ίνες μπορεί να βρίσκονται σε μικρές ποσότητες, πλην όμως είναι καλό να χαρακτηρίζονται από μεγάλη ποικιλία.

Αυτές οι διαιτητικές ίνες θα ενισχύσουν περαιτέρω την εντερική μικροχλωρίδα.

Δείτε το βίντεο: Ζυμωμένα τρόφιμα και Μικροβιακή Χλωρίδα του Εντέρου Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε

Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό –
Ιστός αράχνης και κλίμακα αρέσκειας 5 σημείων για το ζυμωμένο μου ποτό. Σε αυτήν την αξιολόγηση εγώ επέλεξα 8 παραμέτρους [Οξύτητα (sourness), Γλυκιά αίσθηση (sweetness), Άρωμα (aroma), Γεύση (taste), Επίγευση (aftertaste), Πικρή αίσθηση (bitterness), Αίσθηση αναβρασμού (effervescence), Διαύγεια (clarity)]. Αυτό είναι ένα τεστ περιγραφικής ανάλυσης (Descriptive analysis test). Πόσο εξοικειωμένος είμαι με την αξιολόγηση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών ενός τροφίμου?
Φτιάχνω ένα καινοτόμο προβιοτικό ζυμωμένο ποτό – Τί θα πρέπει να θυμάμαι?

Το εκχύλισμα ή το μείγμα εκχυλισμάτων, το οποίο θα παίξει το ρόλο του υποστρώματος, θα πρέπει να είναι συμβατό με την ανάπτυξη των μικροοργανισμών μας.

Δηλαδή, αυτό το εκχύλισμα δεν θα πρέπει να παρεμποδίζει, και δεν θα πρέπει να αναστέλλει την ανάπτυξη των μικροοργανισμών.

Ποιό είναι το μυστικό της επιτυχίας? Το ποτό το οποίο θα παρασκευάσω θα πρέπει να συνδυάζει την υψηλή θρεπτική αξία μαζί με το επιθυμητό flavor.

Επίσης, πέρα από μια εξαιρετικά θετική επίδραση στην υγεία, θα πρέπει να φροντίσω έτσι ώστε αυτό το προϊόν να χαρακτηρίζεται και από ένα επιθυμητό flavor.

Δείτε: Πώς με απλό τρόπο μπορώ να κατανοήσω τί είναι flavor, off-flavors, aroma και taste

Φυσικά, βασικές γνώσεις αναφορικά με την αξιολόγηση των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών των τροφίμων και των ποτών αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.