Δημοσιεύθηκε την Σχολιάστε

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!

πρωτοσέλιδο - Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Featured Video Play Icon

Δείτε με ποιό τρόπο συνδυάζονται, το γιαούρτι, μια σπιτική χωριάτικη πίτα και η φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα! Γιατί τα τρόφιμα τα οποία έχουν υποστεί υψηλή θερμική επεξεργασία θα πρέπει να συνδυάζονται με γιαούρτι ή ζυμωμένα γάλατα!

Γιαούρτι, ευεξία και μακροβιότητα – Ξεκινάμε να φτιάξουμε το γιαούρτι μας

Σε προηγούμενα άρθρα, έχουμε αναφέρει, εκτενώς, τον τρόπο με τον οποίο εμείς μπορούμε να φτιάξουμε ένα επιτυχημένο γιαούρτι.

Δείτε: Φτιάχνω γιαούρτι με ομογενοποιημένο γάλα στο σπίτι

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Μεταφέρουμε το γάλα στην κατσαρόλα.

Έχουμε πεί, ότι, η θερμοκρασία στον θάλαμο επώασης (ή στον φούρνο της κουζίνας μας), πρέπει, γενικά, να είναι 42 με 43°C.

Γιατί, όμως, η θερμοκρασία θα πρέπει να είναι 42 με 43°C?

Γιατί αυτή, η θερμοκρασία είναι η ιδανική, για τα υπεύθυνα οξυγαλακτικά βακτήρια, τα οποία, ζυμώνουν το γάλα, και δημιουργούν το γιαούρτι.

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Υποβάλλω το γάλα μου σε υψηλή θερμική επεξεργασία.  Προσοχή! Θα πρέπει, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, εγώ να αναδεύω το γάλα. Εάν, αυτό, το γάλα, καεί, τότε, θα προκληθεί σημαντική ποιοτική υποβάθμιση του τελικού μου προϊόντος.

Αυτά, τα υπεύθυνα οξυγαλακτικά βακτήρια, τα οποία, ζυμώνουν το γάλα, και δημιουργούν το γιαούρτι, ανήκουν στο είδος Lactobacillus bulgaricus και στο είδος Streptococcus thermophilus.

Δείτε: Γιαούρτι – Δύο αρχαίοι πιστοί φίλοι του ανθρώπου

Να με ποιό τρόπο θα φτιάξω ένα διαφορετικό γιαούρτι!
Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Θερμάναμε το γάλα. Όταν η θερμοκρασία επώασης είναι 37°C, και όχι 43°C, τότε ευνοείται η ανάπτυξη: 1) των βακτηρίων τα οποία ανήκουν στο είδος Streptococcus thermophilus (Στρεπτόκοκκοι) έναντι των βακτηρίων τα οποία ανήκουν στο είδος Lactobacillus bulgaricus (Λακτοβάκιλοι). Επίσης, όταν, η θερμοκρασία επώασης είναι 37°C, και όχι 43°C, τότε ευνοείται η ανάπτυξη και των όποιων μεσόφιλων μικροοργανισμών οι οποίοι θα βρεθούν μέσα στο γάλα.

Τι θα λέγατε, εάν, εκτός από την Μαγιά γιαουρτιού, εκτός, δηλαδή, από την γιαουρτοκαλλιέργεια, προσθέταμε στο γάλα μας και μικρές ποσότητες από μια άλλη Μαγιά?

Για παράδειγμα, εάν προσθέταμε Μαγιά, από ζυμωμένα γάλατα, τα οποία περιέχουν μεσόφιλους μικροοργανισμούς?

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Ρίχνω την γιαουρτομαγιά στο γάλα. Αυτή, η γιαουρτομαγιά περιέχει δύο οξεογαλακτικά βακτήρια. Αυτά, τα βακτήρια θα ζυμώσουν την λακτόζη του γάλακτος και θα παράξουν, κυρίως, γαλακτικό οξύ. Αυτό, το οξύ θα προκαλέσει το πήξιμο του γάλακτος.

Στην περίπτωση, αυτή, εμείς μπορούμε να μειώσουμε την θερμοκρασία επώασης, του γάλακτος, στους 37°C.

Βέβαια, η μείωση της θερμοκρασίας επώασης προκαλεί αύξηση του χρόνου επώασης του γάλακτος.

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Γιαούρτι με τιμή pH 3.84. Στο γιαούρτι αυτό υπερτερούν τα οξυγαλακτικά βακτήρια, τα οποία ανήκουν στο είδος Lactobacillus bulgaricus (λακτοβάκιλοι). Μην ξεχνάμε! Η καλύτερη γιαουρτομαγιά είναι αυτή όπου η αναλογία των βακτηρίων τα οποία ανήκουν στο είδος Streptococcus thermophilus (Στρεπτόκοκκοι) προς τα βακτήρια τα οποία ανήκουν στο είδος Lactobacillus bulgaricus (Λακτοβάκιλοι) είναι 1:1.

Έστω λοιπόν, ότι ο χρόνος επώασης είναι 3 ώρες και 30 λεπτά, για θερμοκρασία επώασης 42 με 43°C.

Για θερμοκρασία επώασης 37°C, ο χρόνος επώασης, του γάλακτος, θα αυξηθεί σημαντικά.

Χοντρικά, ο χρόνος επώασης, του γάλακτος, θα φτάσει, περίπου, τις 5 ώρες και 30 λεπτά.

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Η θερμοκρασία του γάλακτος είναι 37°C. Σε αυτό το γάλα εγώ μόλις έριξα την γιαουρτομαγιά. Τί άλλο μπορώ να κάνω? Μαζί με την γιαουρτομαγιά εγώ προσθέτω στο γάλα και μια δικιά μου Μαγιά.
Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!

Εμείς βάλαμε το γιαούρτι μας στο θάλαμο επώασης (στον φούρνο της κουζίνας) να ετοιμάζεται.

Ώρα να ετοιμάσουμε και την σπιτική χωριάτικη πίτα μας.

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Φτιάχνουμε το δικό μας σπέσιαλ γιαούρτι. Εκτός από γιαουρτοκαλλιέργεια, εμείς, στο γάλα, προσθέτουμε και μικρές ποσότητες από ζυμωμένα γάλατα. Το  ξινόγαλα, και το κεφίρ του εμπορίου περιέχουν μεσόφιλους μικροοργανισμούς. Προσθήκη ωφέλιμων μικροοργανισμών, στο γάλα, σημαίνει ότι ενισχύουμε την ευεργετική δράση των γαλακτοκομικών μας.

Η χορτόπιτα μας παρασκευάζεται από τοπικά υλικά υψηλής ποιότητας.

Σιταρένιο και καλαμποκίσιο αλεύρι, αυγά, τυρί, λάχανα, όλα, αποτελούν τοπικά προϊόντα ξεχωριστής γεύσης, αλλά, και υψηλής διατροφικής αξίας.

Μετά από λίγο, η πίτα μας είναι έτοιμη για ψήσιμο.

Μεταφέρω το μίγμα: γάλα + μαγιά στο δοχεία.

Ετοιμάζουμε τον ξυλόφουρνο.

Όταν, ο ξυλόφουρνος ΄΄καεί΄΄ επαρκώς, τότε, τοποθετούμε την πίτα.

Η πίτα είναι μέσα στον ξυλόφουρνο.

Μετέφερα όλη την ποσότητα του μίγματος: γάλα + μαγιά στο δοχεία. Τί κάνω μετά?

Έχω ένα περιθώριο 2 με 2.5 ώρες.

Με ποιό τρόπο μπορώ εγώ να αξιοποιήσω τον χρόνο μου?

Γιαούρτι, ευεξία και μακροβιότητα – Πώς θα αξιοποιήσω τον χρόνο μου καθώς το γιαούρτι ζυμώνεται και η σπιτική χωριάτικη πίτα ψήνεται ? Ας πάμε για φυσική άσκηση!

Η φυσική άσκηση μας δίνει ευεξία, και, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Τοποθετώ τα δοχεία μέσα σε ένα φούρνο. Η θερμοκρασία του φούρνου είναι περίπου 37°C.

Έτσι, λοιπόν, εγώ αξιοποιώ τον χρόνο μου, καθώς, το γιαούρτι ζυμώνεται, και καθώς η σπιτική χωριάτικη πίτα ψήνεται.

Βγαίνω για φυσική άσκηση!

Η χώρα έχει γενικά μια μεγάλη εμπειρία στην παρασκευή παραδοσιακής πίτας. Βέβαια, η βασική παράμετρος για την επιτυχία είναι η υψηλή ποιότητα των συστατικών.

Η φυσική άσκηση μας δίνει ευεξία, και, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Προσοχή!

Δεν θα πρέπει να παρασυρθώ και να ξεχάσω τα φαγητά μου!

Φροντίζω να γυρίσω πίσω έγκαιρα!

Η πίτα εισέρχεται στον ξυλόφουρνο. Έχω 2 με 2,5 ώρες διαθέσιμες. Με ποιό τρόπο μπορώ εγώ να αξιοποιήσω τον χρόνο μου?
Γιατί τα τρόφιμα τα οποία έχουν υποστεί υψηλή θερμική επεξεργασία πρέπει να συνδυάζονται με γιαούρτι ή ζυμωμένα γάλατα? Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!

Η πίτα μας αποτελεί μια εξαιρετική τροφή.

Παρόλα αυτά, η πίτα μας έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα.

Η υψηλή θερμική επεξεργασία σκότωσε όλους τους μικροοργανισμούς σε αυτό, το τρόφιμο.

Με ποιό τρόπο μπορώ να αξιοποιήσω τον χρόνο μου? Η φυσική άσκηση θα βελτιώσει την φυσική μας κατάσταση. Τα οφέλη της φυσικής άσκησης στην ύπαιθρο, και κυρίως, σε ορεινό περιβάλλον είναι πολλαπλά!

Από την άλλη μεριά.

Το γιαούρτι μας περιέχει πάνω από 10 εκατομμύρια ωφέλιμα βακτήρια ανά γρ.

Η δράση αυτών των βακτηρίων είναι αναντικατάστατη.

Δείτε το βίντεο: Ποιά είναι η Αξία του Γιαουρτιού

Η πίτα έχει παρασκευασθεί από πληθώρα εξαιρετικά υγιεινών και θρεπτικών συστατικών.

Για αυτό, λοιπόν, τα τρόφιμα τα οποία έχουν υποστεί υψηλή θερμική επεξεργασία θα πρέπει να συνδυάζεται με τροφές πλούσιες σε ωφέλιμους μικροοργανισμούς.

Για παράδειγμα, τα τρόφιμα, τα οποία έχουν υποστεί υψηλή θερμική επεξεργασία θα πρέπει να συνδυάζονται με τροφές, όπως, είναι το γιαούρτι ή όπως, είναι τα ζυμωμένα γάλατα.

Στο παρελθόν, στις ορεινές περιοχές, η σπιτική παραδοσιακή πίτα καταναλώνονταν μαζί με το γνήσιο το αυθεντικό ξινόγαλο.

Παρόλα αυτά, ακόμα και μια σπιτική παραδοσιακή χορτόπιτα, μετά το ψήσιμο είναι ΄΄νεκρή΄΄. Η υψηλή θερμική επεξεργασία θανάτωσε τους μικροοργανισμούς οι οποίοι υπήρχαν, αρχικά, στα συστατικά. Σε αντίθεση, το γιαούρτι περιέχει αστρονομικό αριθμό ωφέλιμων μικροοργανισμών.

Δείτε: Ξινόγαλο,…πού θα το ξαναβρώ?

Η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα περιλαμβάνει γιαούρτι και ζυμωμένα γάλατα – Να το πώς θα αποφύγω την κατανάλωση των αεριούχων αναψυκτικών!

Γενικά, υπάρχει η εντύπωση ότι τα τρόφιμα, τα οποία, έχουν υποστεί υψηλή θερμική επεξεργασία θα πρέπει να καταναλώνονται, παράλληλα, με αεριούχα αναψυκτικά.

Αυτό είναι το γνήσιο, το αυθεντικό ξινόγαλα. Αυτό το ξινόγαλο μπορεί να συνδυασθεί με πληθώρα τροφίμων τα οποία έχουν υποβληθεί σε υψηλή θερμική επεξεργασία. Μήπως είναι καιρός να σταματήσουμε να καταναλώνουμε αεριούχα ποτά?

Τα αεριούχα αναψυκτικά περιέχουν διοξείδιο του άνθρακα, έχουν χαμηλή τιμή pH, και βοηθούν την χώνεψη.

Παρόλα αυτά, πολλοί από εμάς, θέλουμε να αποφύγουμε την κατανάλωση, αυτών, των αεριούχων αναψυκτικών.

Το γιαούρτι, και τα ζυμωμένα γάλατα, τα οποία, χαρακτηρίζονται από υψηλή τιμή οξύτητας, αποτελούν την λύση.

Δείτε: Πώς μετρούμε την οξύτητα σε ένα γάλα

Γιαούρτι, σπιτική χωριάτικη πίτα και φυσική άσκηση – Να η συνταγή για ευεξία και μακροβιότητα!
Με ποιό τρόπο εσείς θα ξεφορτωθείτε τα αεριούχα αναψυκτικά? Απλά καταναλώστε την πίτσα, το τοστ, το ψημένο κρέας, με υψηλής οξύτητας γιαούρτι και ζυμωμένα γάλατα!

Απλά, δοκιμάστε να συνδυάσετε τρόφιμα, όπως, είναι η πίτσα, το τοστ, το ψημένο κρέας, οι τηγανητές πατάτες, με ισχυρώς όξινα ζυμωμένα γάλατα.

Ειδικά, όσοι από εσάς έχετε εθιστεί στα αεριούχα αναψυκτικά, μην περιμένετε άλλο.

Προσέξτε τον εαυτό σας.

Κάντε την αλλαγή, και πείτε ΝΑΙ στο γιαούρτι, και στα ζυμωμένα γάλατα.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

Δείτε περισσότερα:

Yogurt, cultured fermented milk, and health: A systematic review. Savaiano, D.A.; Hutkins, R.W.. Nutr. Rev. 2020, 79, 599–614.

Changes of the human gut microbiome induced by a fermented milk product. Veiga P, Pons N, Agrawal A, et al.. Sci Rep. 2015;4:6328.

Survival of yogurt bacteria in the human gut. Elli M, Callegari ML, Ferrari S, et al.. Appl Environ Microbiol. 2006;72:5113–5117.

Diversity, stability and resilience of the human gut microbiota. Lozupone CA, Stombaugh JI, Gordon JI, et al.. Nature. 2012;489:220–230.

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.